Jokaisella ostajalla on oikeus kieltäytyä tavarasta ilman syytä, mutta itse vastaten lähetyskustannuksista, 14 päivän kuluessa toimituspäivämäärästä. Kuluttajan oikeus peruuttaa etämyyntisopimus ja sopimus, joka on tehty yrityksen tiloista ulkopuolella, ei koske seuraavia sopimuksia (Liettuan kansalaislain artikla 6.22810):
-
Palvelusopimukset, joissa palvelut toimitetaan täysin kuluttajalle, edellyttäen, että kuluttaja on antanut selkeän suostumuksensa ja on saanut tiedon ennen suorituksen alkamista, että hän menettää oikeuden peruuttaa sopimuksen, kun palvelu on toteutettu;
-
Sopimukset tavaroista, jotka on valmistettu kuluttajan erityisohjeiden mukaan, jotka eivät ole esivalmistettuja ja jotka valmistetaan kuluttajan henkilökohtaisen valinnan tai ohjeiden mukaisesti, tai tavarat, jotka on selvästi räätälöity kuluttajan henkilökohtaisiin tarpeisiin;
-
Sopimukset hauraista tavaroista tai tavaroista, joilla on lyhyt säilyvyysaika;
-
Sopimukset tavaroista, joiden pakkaukset on avattu toimituksen jälkeen, ja jotka terveydellisistä tai hygieenisistä syistä eivät ole palautettavissa;
-
Sopimukset tavaroista, joiden luonteen vuoksi ne ovat kiinteästi yhteydessä toisiin tavaroihin toimituksen jälkeen;
-
Sopimukset, jotka on tehty sen jälkeen, kun kuluttaja on tehnyt selkeän pyynnön yritykselle kiireellisten korjausten tai huollon suorittamisesta. Jos yritys tässä tapauksessa tarjoaa enemmän palveluja kuin kuluttaja on erikseen pyytänyt, tai myy enemmän tavaroita kuin on tarpeen korjausta tai huoltoa varten, kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus näiden lisäpalveluiden tai tavaroiden osalta;
-
Sopimukset, jotka on tehty julkisilla huutokaupoilla;
-
Sopimukset, jotka koskevat majoitusta, tavaroiden kuljetusta, autonvuokrausta, catering-palveluja tai vapaa-ajan aktiviteetteja, kun sopimuksessa on määritelty erityinen päivämäärä tai ajanjakso palvelujen toimittamiselle;
-
Sopimukset digitaalisen sisällön toimittamisesta, jos palvelun suorittaminen alkaa kuluttajan selkeällä suostumuksella ennen peruutusajan päättymistä ja sen jälkeen, kun kuluttajalle on kerrottu, että hän menettää oikeuden peruuttaa sopimus;
-
Oikeushenkilöille.
Jotkut yllä mainituista sopimuksista eivät ole peruutettavissa 14 (neljäntoista) päivän kuluessa:
-
Palvelusopimuksen tekemisestä – sopimuksen tekemispäivästä;
-
Myyntisopimuksen tekemisestä – päivästä, jolloin sinä tai kolmas osapuoli, jonka olet ilmoittanut, paitsi kuljetuspalvelu, vastaanottaa tilatut tavarat, tai:
-
Jos olet tilannut useamman kuin yhden tuotteen yhdessä tilauksessa ja tavarat toimitetaan erikseen – päivästä, jolloin sinä tai joku muu kuin kuljetuspalvelu vastaanottaa viimeisen tuotteen;
-
Jos tavarat toimitetaan useassa lähetyksessä tai osassa – päivästä, jolloin sinä tai joku muu kuin kuljetuspalvelu, jonka olet ilmoittanut, vastaanottaa viimeisen osan tai viimeisen lähetyksen.
-
Jos päätät kieltäytyä tuotteista, sinun on toimitettava oikein täytetty hylkäyslomake tuotteen esimerkin kanssa tai lähetettävä selkeä ilmoitus (sähköposti, faksi), jossa ilmoitat päätöksesi kieltäytyä tuotteesta.
Ostaja vastaa kaikista kuluista ja riskeistä tuotteen palauttamisessa 14 (neljäntoista) päivän kuluessa.
14 päivän kuluessa sopimuksen peruuttamisesta ja tuotteen palauttamisesta meille, palautamme sinulle täyden maksamasi summan pankkisiirrolla ilmoittamaasi tilinumerolle, lukuun ottamatta niitä lähetyskustannuksia, jotka maksoit tuotteen oston yhteydessä.
Palautettavien tavaroiden tulee olla hyvässä kunnossa 14 päivän kuluessa:
-
Palautettavat tavarat tulee olla alkuperäisessä siistissä pakkauksessaan, aivan kuten sait ne myyjältä;
-
Tavara ei saa olla ostajan vahingoittama;
-
Tavaroiden kaupallinen ulkonäkö ei saa muuttua (puhdas, ehjät tarrat, ei vaurioituneita suojakalvoja ja muita alkuperäiseen pakkaukseen tyypillisiä lisäosia);
-
Palautettu tuote on oltava samassa kunnossa kuin se toimitettiin ostajalle;
-
Palautettaessa tavaroita, ostokuitti ja takuutodistus (jos annettu) on esitettävä;
-
Palautettavat tavarat eivät saa olla käytettyjä edes kerran;
-
Palautettavan tuotteen tulee olla turvallisesti pakattu; suositellaan, että pakkaat sen samaan pakkaukseen, jossa sait sen myyjältä;
-
Palautettaessa tavaroita ostaja on vastuussa tavaroiden turvallisesta ja tehokkaasta toimittamisesta myyjälle. TÄRKEÄÄ: Kuriiripalvelut kuten Bus Parcel Service ja Lithuanian Post eivät toimita paketteja loppuasiakkaalle, joten tavarat on palautettava kuriiripalvelun kautta tai toimitettava henkilökohtaisesti.
Haluamme kiinnittää huomiota seuraaviin asioihin:
-
Emme korvata lisäkustannuksia, jotka syntyvät siitä, että olet valinnut erityisen toimitustavan, joka ei ole halvin vakiotoimitustapa, jonka tarjoamme;
-
Olet vastuussa tuotteen arvon alentamisesta toimenpiteillä, jotka eivät ole tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi.
-
Myyjä ei ole velvollinen hyväksymään kuluttajan pyyntöä vaihtaa tai palauttaa tavaroita, jotka on ostettu fyysisestä myymälästä, yksityiskohtaisessa vähittäismyyntisäännöksessä § 17 mukaan.
Kysymyksiä palautuksista ja takuista voit lähettää meille sähköpostitse: [email protected]